ÁSZF

 

I. Általános Szerződési Feltételek

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Littmann Bt. (továbbiakban: Szolgáltató), a Szolgáltató által üzemeltetett üzlethelységre (továbbiakban: Bolt), és a Szolgáltató által a szelinafoto.hu, rendeles.szelinafoto.hu, pro.szelinafoto.hu, fineartmasters.hu és fineartmasters.eu weboldalakon (továbbiakban: Webshop) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely ezeken a weboldalakon keresztül, ill. a Boltban történik.

A honlap(ok) (Webshop) üzemeltetője a Littmann Bt..

Székhely: 9600 Sárvár, Hunyadi J. u. 47. (nem üzlet)

Telephely, Bolt és Ügyfélszolgálat: 9600 Sárvár, Hunyadi J. u. 7-9. (Hunyadi Udvar, Kisiparos Üzletsor) - „SzelinaFotó” (korábban „Sooters”, valamint „HorváthFotó”);
Nyitvatartás K-P: 9:00-tól 17:00-ig (ebédszünet: 11:30 – 12:45); Sz: 9:00 – 12:00
(Koronavírus járvány ideje alatt a Bolt nyitvatartása ettől eltérő lehet.)

Képviselők: Horváth Vera Szelina ügyvezető, Littmann Tamás ügyvezető

Adószám: 25993602-1-18

Cégjegyzékszám: Cg. 18-06-106653

Bejegyző hatóság: Szombathelyi Törvényszék Cégbírósága

Bankszámlaszám: 11600006-00000000-79798741

Ügyfélszolgálati telefonszám: +36/30-993-10-77, +36/20-534-32-32, elérhetőség nyitvatartási időben.

Honlap: https://szelinafoto.hu, https://rendeles.szelianfoto.hu, https://fineartmasters.hu, https://fineartmasters.eu

E-mail és Ügyfélszolgálat: info@szelinafoto.hu, info@fineartmasters.hu, info@fineartmasters.eu

Tárhelyszolgáltató adatai: Magyar Hosting Kft., 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.; info@mhosting.hu

 

I. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

 

1. A Webshopban eladásra kínált szolgáltatások és termékek képezik a Szolgáltató és az Ügyfél közötti szerződés tárgyát. A vásárolni kívánt szolgáltatások és termékek tulajdonságait és jellemzőit a konkrét termék leírásában találja meg részletesen. A vásárolni kívánt szolgáltatások és termékek tulajdonságairól és jellemzőiről rendelés előtt tájékozódhat a Webshopban megadott információk alapján, e-mail-ben, valamint telefonon, ill. személyesen is üzletünkben.

2. Kérjük, hogy a szolgáltatás- és termékleírásokat figyelmesen olvassák el, hogy pontosan azt a terméket rendelhessék, melyre szükségük van. Adott esetben, amennyiben szükséges, kérjék a munkatársaink segítségét.

3. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, a megrendelt terméktől esetenként eltérhetnek.

4. A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár.

5. A megrendelt termékeket személyesen a telephelyünkön tudja átvenni, kérés esetén azokat kiszállítjuk az Ügyfélnek, rendelés során kiválasztott szállítási módhoz tartozó, honlapunkon megadott határidő alatt.

 

II. A szerződés, rendelési folyamat

 

1. Megrendelő megrendelése elküldésével a Littmann Bt. Ügyfelévé válik. A megrendelés ügyfélszolgálatunk írásbeli (e-mail) visszaigazolása után tekinthető véglegesnek. A visszaigazolás 48 órán belül megérkezik az Ügyfélhez (munkanapokon, hétvégén 72 óra), ennek hiányában a megrendelése megismétlése szükséges, ill. vegye fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot.

2. A Webshopban egyes részeinek igénybevételéhez nem szükséges előzetes regisztráció. Megrendeléshez (és számla kiállításához) viszont nevet, címet (céges esetén adószámot is), valamint élő telefonszámot és e-mail címet kérünk. Megrendeléseket fogadunk e-mailben (keprendeles@szelinafoto.hu, info@szelinafoto.hu, info@fineartmasters.hu, info@fineartmasters.eu ) és telefonon is.

3. A regisztrációt követően a kiválasztott terméket a „Kosár” ikonnal a kosárba teheti, mely a jobb oldalon mutatni fogja a megrendelt termékek mennyiségét, árát. Amennyiben későbbre szeretné a terméket elmenteni, a Polcra tesz gomb megnyomásával van erre lehetőség, ekkor nem kerül a kosárba a termék, azonban később előhívható és kosárba tehető.

4. Amennyiben mindent terméket ill. szolgáltatást kiválasztott és beállított, tovább kell lépni az „Adatok megadása” részre.

5. Az „Adatok megadása” részen meg kell adni a számlázási címet, nevet, cégek esetében adószámot, élő telefonszámot és e-mail címet, majd a szállítási módok közül lehet választani, szükség esetén külön szállítási címet megadni (személyes átvétel üzletünkben, helyi [sárvári] kiszállítás vagy pedig országos kiszállítás a GLS futárszolgálattal).

6. Ugyan ezen oldalon kell beállítani a fizetési módot (személyes átvétel esetén készpénz/bankkártya az üzletünkben, szállítás esetén utánvét, átutalás vagy PayPal/Barion-os fizetés).

7. Ugyan ezen oldalon van lehetőség a „Megjegyzés” részhez megjegyezést írni.

8. Az oldal alján a „Továbblépés”, valamint az „Adatok ellenőrzése” gomb lenyomása előtt kötelezően el kell fogadni jelen ÁSZF-et és Adatvédelmi Tájékoztatónkat.

9. Ha minden kötelezően kitöltött adatot megadtunk, az „Adatok ellenőrzése” gombra kattintva egy utolsó ellenőrzést láthatunk a rendelésünkkel kapcsolatban. Itt még lehetőség van hiba, elgépelés esetén visszalépni a korábbi oldalakra.

10. Ugyan ezen oldalon található a pénzbeli összesítés is, mely magába foglalja az összes pluszként felmerülő tételt is (szállítás, PayPal fizetés díja, utánvét díja, stb.), Az „Összesen:” sorban található a termékek, szolgáltatások és az esetleges egyéb díjak végleges ára.

11. Az adatbeviteli hibák javítására a „MEGRENDELEM” gomb megnyomása előtt van lehetőség. Kérjük, nézze át a megadott számlázási címét, a megrendelt termékek mennyiségét, árát, típusát.

12. Amennyiben minden rendben van, kattintson a „MEGRENDELEM” gombra, mellyel fizetési kötelezettség keletkezik.

13. Ezt követően a rendszer - a választott fizetési módtól függően - a fizetési oldalra irányít automatikusan, illetőleg a sikeres rendelésről tájékoztat egy új fülön/ablakban.

14. Sikeres megrendeléséről automatikus visszaigazoló e-mailt küldünk. Amennyiben 48 óra után sem érkezik meg a visszaigazoló e-mail (és a SPAM/Levélszemét mappában sem található), kérjük vegye fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot.

 

III. Szállítás, fizetés és teljesítés feltételei

 

1. A koronavírus járvány idején elérhető sárvári kiszállítás kedvezményes összege Sárváron belül bruttó 500 Ft.

2. A Webshop kedvezményes szállítási költsége az egész ország területére vonatkozóan bruttó 1,990 Ft. A kiszállítást a GLS futárszolgálat végzi. A kiszállítási díj a rendelt áru mennyiségétől, súlyától független. A termék futárszolgálatnak történő átadása a rendelés elkészülte utáni következő munkanapon történik, a futárszolgálat pedig egy munkanapon belül vállalja a kiszállítást. Ettől eltérő esetben pontos tájékoztatást adunk e-mail-en vagy telefonon.

3. Számunka leginkább preferált megoldás a banki átutalás, mely 2020.03.01-től kezdődően azonnal megjelenik számlánkon is.

4. Amennyiben online bankkártyás fizetést választ, akkor az OTP SimplePay-en keresztüli fizetés esetén  tudomásul veszem, hogy a Littmann Bt., 9600 Sárvár, Hunyadi J. u. 47. adatkezelő által az Webshop felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: összeg, pénznem, rendelési azonosító, vásárló e-mail címe, számlázási adatok (név, ország, város, irányítószám, cím)
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff

Illetve lehetőség van SaferPay-es online bankkártyás fizetésre is.

5. A Littmann Bt. utánvétes fizetés esetén kezelési költséget számít fel, melynek díja bruttó 490 Ft. Előre fizetett rendelés (online bankkártya, PayPal, Barion), illetve előre utalás esetén ez a díj nem kerül  felszámításra.

6. A Littmann Bt. Paypal-lal való fizetés esetén a végösszeg értékének 3 %-át adminisztrációs díjként felszámítja.

7. Az új termékek üzletben történő átvételének választása esetén, illetőleg a garanciális ügyintézés körében kicserélt termékek esetében a termék beérkezéséről küldött értesítés után számított 10 napon belül a terméket át kell venni.

Amennyiben a vásárló:

- az üzletben történő átvételt választotta, a terméket előre kifizette,

- vagy a garanciális ügyintézés körében a kicserélt terméket

a termék beérkezéséről küldött első értesítés után 15 napig nem veszi át, azt a Littmann Bt. akként tekinti, hogy a vásárló a termék tulajdonjogával a Ptk. 5: 30. § rendelkezéseinek értelmében a felhagy.

Littmann Bt. fenntartja a jogot, hogy a terméket ebben az esetben minden további értesítés nélkül megsemmisíti, mely esetben a vásárlót sem kártérítés, sem vételár visszatérítés nem illeti meg. A Littmann Bt. fenntartja a jogot, hogy a termék beérkezését vagy kicserélésért követő 5-8-ik napon, a 10. napon és a 15. napon is értesítést küldjön a vásárlónak a termék beérkezéséről.

 

IV. Elállás, Kellékszavatosság, Termékszavatosság és Jótállás

 

1. Elállás a megrendeléstől

1.1. A Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (rendelet) alapján termék adásvétele esetén úgynevezett elállási jog, illetve szolgáltatás nyújtása esetén felmondási jog illeti meg a Fogyasztónak minősülő Ügyfelet internetes vagy telefonos megrendelés esetén. Ez alapján a Fogyasztónak minősülő Ügyfél (a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy) az ÁSZF alapján létrejött szerződéstől (amennyiben nem esik egybe: a termék átvételétől/üzembe helyezésétől) tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat, illetve a szerződést indokolás nélkül felmondhatja.

1.2. A Fogyasztó elállási-, illetve felmondási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

1.3. A Fogyasztó az elállási- vagy felmondási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

c) A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

1.4. Az elállási jogot és a felmondási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát a fent hivatkozott határidő lejárta előtt elküldi. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

1.5. Ha a Fogyasztó eláll, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztó viseli.

1.6. A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

1.7. A Felek megállapodnak, illetve a Fogyasztó kifejezetten beleegyezik, hogy a Szolgáltató a Fogyasztó valamennyi ellenszolgáltatást az elállástól ill. felmondástól számított tudomásszerzéstől számított 30 napon belül, a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, s e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Utalvánnyal történő vásárlás esetén - fentebbiekre figyelemmel - a vételár azon részét, amelyet utalvánnyal fizettek meg, új utalvány kibocsátásával téríti vissza a Szolgáltató.

1.8. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a Fogyasztó számára visszafizetendő összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy a terméket visszaküldte. Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

1.9. A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási- és felmondási jogot

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, az elállásra és felmondási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak (ide tartozik az összes fénykép, vászonkép, csillagkép, lézergravírozott üveg/medál, videókazetta digitalizálás, scannelés, stb..)

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, pl. testnyílással érintkező termékek (pl. fülhallgató)

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel

g) olyan Szolgáltatói szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából

h) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta az aktiváló kódot felhasználta

i) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével

j) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében

k) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki

l) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási vagy felmondási jogát. Ha szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a fogyasztó a felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit.

 

2. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató szerint:

„1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a Fogyasztó a kellékszavatossági jogával?

A Fogyasztó a Littmann Bt. hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót kellékszavatossági igénye alapján?

A Fogyasztó – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó kellékszavatossági igényét?

A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

A Fogyasztó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Littmann Bt. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

3. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

4. Jótállás

Milyen esetben élhet a Fogyasztó a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén a szerződés 6. pontja alapján a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és a 2013. évi V. törvény (Ptk.) a hibás teljesítésről szóló fejezete alapján a Littmann Bt. egy évig jótállásra köteles. Jótállási körbe tartozó termékek körét lásd a tájékoztató végén (Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez)

Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg a Fogyasztót jótállás alapján?

A Fogyasztót egy éven belül a jótállási jegyben foglalt jogok illetik meg.

Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.”

 

4. Egyéb garanciális tudnivalók

4.1 A garanciális, vagy egyéb ügyintézésből visszaérkezett termékeket az e-mail és/vagy SMS értesítést követő 21 napig tároljuk. Az át nem vett termékekért a 21. napot követően napi 300 Ft tárolási díjat számítunk fel. A 90 napig át nem vett termékeket, illetve ahol a tárolási díj már meghaladja a termék értékét, nem tároljuk tovább. A tárolás megszűnéséről külön értesítést nem küldünk.

4.2 Az általunk forgalmazott termékek irodai vagy otthoni felhasználásra készültek, iparszerű használatra csak akkor alkalmasak, ha ezt külön jelezzük, illetve a termék honlapján fel van tüntetve.

4.3 A termék csomagolását őrizze meg lehetőleg a teljes garanciális idő alatt, de legalább a távollévők között kötött szerződéstől való elállás bejelentési határidejéig, a szállítást abba visszacsomagolva lehet a legbiztonságosabban megoldani, kérjük ilyen módon tegye.

4.4 A termék illetéktelen megbontása, módosítása hardveres vagy szoftveres módon, a gyári specifikációtól eltérő, illetve nem a rendeltetésének megfelelő célokra történő felhasználása a jótállás érvénytelenítését vonhatja maga után. Azok a hibák, melyen az eladáskor nem voltak a termékben, hanem később keletkeztek, nem tartoznak a jótállás körébe, pl. villámcsapás vagy más elemi kár, hálózati túlfeszültség miatt keletkezett hibák.

Természetesen minden esetben törekszünk a termékek mielőbbi kijavítására és a kijavítást vagy kicserélést - a termék vagy szolgáltatás tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kívánjuk elvégezni.

 

V. Jogérvényesítés

 

1. Ügyfelünk vállalja:

- Üzletünkben történő átvétel esetén: a termék épségét és hiánytalanságát az árukiadás során ellenőrzi, amennyiben hibát, vagy problémát észlel, azt haladéktalanul jelzi kollégánknak.

- Egyéb módon történő átvétel során: amennyiben a megrendelt termék megérkezik, az átvétel igazolása előtt ellenőrzi, a termék hiánytalan és nem látható rajta külsérelmi nyom. Amennyiben ezzel kapcsolatban problémát észlel, kérjük lehetőleg haladéktalanul jelezze azt cégünknek. A terméket ne vegye használatba, sem a termék csomagolását, sem a cégünk által használt csomagolást ne dobja ki, kollégánkkal egyeztessen melyik csomagolást szükséges visszajuttatnia a termékkel. 
Hiba esetén ne használja tovább.

Amennyiben kiszállítással, vagy átvételi ponton veszi át a terméket, átvételkor ellenőrizze a csomagolás épségét, amennyiben az sérült, arról jegyzőkönyvet vesz fel az átvételi pont, vagy a  futár (a GLS honlapján található Általános Üzleti Feltételek 10. pontja rendelkezik erről):

A csomag, csomagolás látható sérülése esetén a GLS Hungary kiszolgáltatáskor tartalmi vizsgálatra is lehetőséget ad, és annak eredményét a kárrendezés érdekében az átvevővel közösen felvett jegyzőkönyvben rögzíti. A sérült csomag tartalmát szintén szükséges lehet ellenőrizni, többek között a termék(ek) hiánytalan meglétét. Ha erre nem adnak lehetőséget, a csomag átvételét meg kell tagadni, és az incidenst cégünknek jelezni. Sérült terméket ne vegyen használatba!

2. Amennyiben termékeinkkel kapcsolatosan minőségi kifogás merülne fel, úgy a jogszabályoknak megfelelően a 19/2014. NGM rendelet által meghatározottak szerint járunk el.

3. A szavatossági igényeket a vásárlást igazoló bizonylattal tudják érvényesíteni. A Littmann Bt. a jogszabály értelmében jegyzőkönyvet köteles felvenni a minőségi kifogásról. A Littmann Bt. a jogszabály értelmében törekszik arra, hogy a minőségi hibás termék kijavítását vagy kicserélését 15 napon belül elvégezze, ha minden lehetőség adott hozzá, akkor még azon a napon, amikor a hibát tudomásunkra hozták.

4. A minőségi kifogásokkal kapcsolatban kérjük, keresse ügyfélszolgálatunkat az info@szelinafoto.hu / info@fineartmasters.hu / info@fineartmasters.eu e-mail címen.

A fogyasztó tudomásul veszi, ezeket a termékeket csak vállalkozások vásárolhatják meg. Tudomásul veszi a fogyasztó, hogy amennyiben mégis megvásárolja ezen terméket, a termékre a szavatossági/jótállási igény a gyártó által megadott határidőn túl nem érvényesíthető. A termék kifejezetten csökkentett minőségű, a technika jelenlegi korlátai miatt hibásként kerül értékesítésre, mely (adat)bányászatra továbbá kijelző meghajtására - technikai okokból - nem alkalmas, a bányászatból eredő meghibásodásra a szavatosság/jótállás nem vonatkozik.

5. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Az eljárásban a Littmann Bt. részvétele kötelező.

 

VI. Termék Ajándékutalvány

 

1. Termékre vonatkozó ajándékutalványainkat személyesen, szállítással, speciális esetben elektronikus úton juttatjuk el Ügyfelünknek, amely kinyomtatható és esztétikus ajándékként átadható. Minden ajándékutalványunk egyszer felhasználható, egyedi azonosító kóddal van ellátva, amelyet az ajándékutalvánnyal történő vásárláskor lehet felhasználni a Webshopban / vagy a Webshop-os rendelést követően e-mail-en. A vásárlást követően a kód érvénytelenné válik. Egy vásárlás alkalmával több ajándékutalvány is felhasználható. A termékre vonatkozó ajándékutalvány nem összekeverendő a fotózásra vonatkozó ajándékutalvánnyal!

2. Ajándékutalvánnyal történő vásárlás esetén is él a 14 napos visszaküldési lehetőség házhozszállítás és PickPack ponton történő átvétel esetén, azonban ebben az esetben a vételár azon része, amelyet ezzel az ajándékutalvánnyal fizettek meg, nem kerül visszautalásra, hanem a felhasznált ajándékutalvány értékével megegyező új, termékre vonatkozó ajándékutalványt adunk személyesen, kiszállítunk, vagy küldünk e-mailben. Az ajándékutalvány személyesen, üzletünkben is felhasználható. Ajándékutalványból nem áll módunkban visszaadni, amennyiben az ajándékutalvány(ok) értéke magasabb, mint a vásárolni kívánt termék(ek) vételára. Az ajándékutalvány a kiállítástól számítva 182 napig (fél évig) érvényes.

3. Vásárlás/fizetés ajándékutalvánnyal

3.1. Webshopban történő vásárlás esetén a termék(ek) kiválasztását követően, az adatok megadása oldalon lehetősége van az egyedi azonosító kód bevitelére. Rendszerünk utólag ellenőrzi a kódot, így a rendeléskor megjelenített vételár a normál vételár, az ajándékutalvány összegének levonása nélkül. Erről külön e-mail-ben értesítjük az Ügyfelet.

3.2. E-mail-es rendelés esetén is van lehetőség az ajándékkártya felhasználásra.

4. Utalványvásárlás menete

4.1. Utalványt csak személyesen vagy e-mail-en lehet rendelni. E-mail-es rendelés esetén csak előreutalás után küldjük ki az ajándékkártyát.

 

VII. Fotózás Ajándékutalvány

 

1. Fotózásra vonatkozó ajándékutalványainkat személyesen, szállítással, speciális esetben elektronikus úton juttatjuk el Ügyfelünknek, amely kinyomtatható és esztétikus ajándékként átadható. Minden ajándékutalványunk egyszer felhasználható, bármilyen jellegű fotózásra. Egy fotózás alkalmával több ajándékutalvány is felhasználható. A fotózásra vonatkozó ajándékutalvány nem összekeverendő a termék(ek)re vonatkozó ajándékutalvánnyal!

2. Az ajándékutalványból nem áll módunkban visszaadni, amennyiben az ajándékutalvány(ok) értéke magasabb, mint a fotózás vételára. Az ajándékutalvány a kiállítástól számítva 182 napig (fél évig) érvényes, vagy az utalványon megjelölt lejárati dátumig.

3. Fizetés ajándékutalvánnyal

3.1. Az utalvánnyal való fizetést már a fotózás időpontjának lebeszélésekor jelezni kell. Fizetéshez az ajándékutalványt fizikai formájában el is kell hozni.

4. Utalványvásárlás menete

4.1. Utalványt csak személyesen vagy e-mail-en lehet rendelni. E-mail-es rendelés esetén csak előreutalás után küldjük ki az ajándékkártyát.

 

VIII. Bankkártyás, Paypal és Barion fizetés

 

1. Webshopunkban (és üzletünkben) az alábbi kártyatípusokkal fizethet:

1.1. MasterCard (dombornyomott)

1.2. Visa (dombornyomott)

1.3. Electron (nem dombornyomott) - Ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes használatát. Amennyiben az Ügyfél Electron kártyáján a kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, természetesen fizethet kártyájával internetes áruházunkban. Pontos információért kérjük, forduljon a kártyáját kibocsátó bankhoz!

1.4. Maestro - Az elfogadás feltétele, hogy az Ügyfél kártyáját kibocsátó bank is támogassa a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő felhasználhatóságát. Kérjük, konzultáljon a bankjával!

2. A fizetés folyamata:

2.1. 2.1. Az Ügyfél (kártyabirtokos) a Webshopban a „Adatok megadása” oldalon választhatja ki a fizetés módját. Bankkártyás, Paypal vagy Barion fizetés választása esetén a "MEGRENDELEM" gomb lenyomása után (mely fizetési kötelezettséggel járó megrendelésnek minősül) át lesz irányítva a bank, a Paypal vagy a Barion titkosított oldalára. A bank, a Paypal vagy a Barion titkosított felületén a kártyaadatok megadása után, az Ügyfél a fizetés gomb megnyomásával jóváhagyja a tranzakciót.

2.2. A fizetést követően visszatér a https://rendeles.szelinafoto.hu oldalra és a vásárlásról visszaigazolást kap.

3. Fontos tudnivalók:

3.1. Egy vásárlást nem lehet többször kifizetni, ez ellen véd a rendszer.

3.2. A https://rendeles.szelinafoto.hu Webshophoz nem jutnak el a bankkártya adatok, ezekről csak a bank értesül.

3.3. Amennyiben túlfizetés történik, vagy valamilyen okból kifolyólag a megrendelt áru nem szállítható, jóváírásra van lehetőség.

3.4. A kártyás fizetés során Forintban történik a tranzakció.

3.5. Bankkártyás fizetésre életkortól és országtól függetlenül van lehetőség, de a termék átvétele csak Magyarországon lehetséges. Egyedi esetekben és külföldre szállítás esetén külön e-mail-ben érdeklődjenek a feltételekről.

 

4. A biztonságról:

4.1. Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. A bankok rendelkeznek egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. Az Ügyfél által használt böngésző program az SSL titkosítás segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

 

IX. Szerzői jogok és hivatkozások

 

1. A Littmann Bt. honlapján és annak aloldalain (https://szelinafoto.hu, https://rendeles.szelinafoto.hu, https://fineartmasters.hu, https://fineartmasters.eu) található összes grafikai és technikai szerkezet, megjelenítés megvalósítási módozatai, valamint a termékekre, a Littmann Bt.-re és az általa képviselt SzelinaFotó brand-del és FineArt Masters brand-del kapcsolatos összes adat, leírás illetve kép az ezen oldalakon látható formában a Littmann Bt. tulajdonát képezi, vagy azok használatára, megjelenítésére jogosult. A jogtulajdonos hozzájárulása nélkül ezek felhasználása a szerzői jogok megsértését jelenti és jogi következményeket von maga után.

2. A jogtulajdonos hozzájárult, hogy a SzelinaFotó brand-et használjuk és építsük.

3. A jogtulajdonos hozzájárult, hogy a FineArt Masters brand-et használjuk és építsük.

4. A https://szelinafoto.hu, https://rendeles.szelinafoto.hu, https://fineartmasters.hu, https://fineartmasters.eu -ra való hivatkozás során tilos úgy linket elhelyezni, hogy az valamely más oldal részeként jelenítse azt meg. Minden más esetben az oldalunkra mutató link elhelyezéséhez hozzájárulunk.

5. Littmann Bt.-t semmilyen felelősség nem terheli, ha Ügyfél olyan tartalmat hoz, melyet szerzői jog véd.

6. Fotózáson kiskorú (18 év alatti személy) csak szülői felügyelettel és szülői beleegyezéssel vehet részt. Amennyiben szülők nem tudnak személyesen eljönni, a szülői hozzájárulásról a Littmann Bt. igazolást kérhet a szülőktől.

7. Fotózás szolgáltatás igénybevételekor az elkészült fotók tulajdonjoga továbbra is a Littmann Bt. ill. a fotós, Horváth Vera Szelina tulajdonát képezik.

 

X. Egyéb feltételek

 

1. A Webshop-ban való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Littmann Bt.-t nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba van az internetes hálózatban, ami megakadályozza a https://szelinafoto.hu, https://rendeles.szelinafoto.hu, https://fineartmasters.hu, https://fineartmasters.eu weboldalak akadálytalan működését és a vásárlást.

2. A Littmann Bt. szabadon beperelhet bármely személyt, aki csalást követ el vagy annak elkövetésével próbálkozik. A Littmann Bt. nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely látogató rovására történt csalás miatt.

3. Abban az esetben, ha a látogató bármilyen formában megsérti a vásárlási feltételekben rögzített szabályokat, a Littmann Bt. szabadon érvénytelennek nyilváníthatja rendelését, regisztrációját.

4. A termék(ek) szakszerű üzembe helyezését megfelelő óvatossággal, amennyiben nincs megfelelő tapasztalata, szakember segítségével végezze. A szakszerűtlen üzembe helyezés a termék garanciájának megvonásával járhat.

5. Az egyedi munkaállomás összerakása szolgáltatás csak a mechanikai illeszkedés ellenőrzése kapott hangsúlyt, a teljesítéskor fennálló kompatibilitási hibákat csak az általunk összeszerelt konfigurációra vállalunk. Egyéb esetben a vásárló feladata a kompatibilitás ellenőrzése, pl. gyártó honlapja, CPU-support és QVL listák.

 

XI. Panasz, jogorvoslat

 

 

Az Ügyfél panaszával, észrevételével Ügyfélszolgálatunkhoz, illetőleg a következő szervekhez fordulhat:

1. Polgármesteri Hivatal Jegyzője:

9600 Sárvár, Várkerület 2.

2. Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Békéltető Testülete:

9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Levelezési cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

E-mail cím: bea@vmkik.hu

3. Vas Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi osztálya:

9700 Szombathely, Wesselényi Miklós u. 7.

Levelezési cím: 9701 Szombathely, Pf. 29.

 

XII. Adatvédelem

 

1. Adatkezelés célja, jogalapja

1.1. Az adatkezelés célja az Ügyfél azonosítása az alábbiak maradéktalan teljesülése érdekében:

- a Vállalkozás és az Ügyfél közötti szerződésből adódó kötelezettségek teljesítése

- az Ügyfél véleményének megkérdezése a termékekről és szolgáltatásokról

- tájékoztatás az oldal használatával és lehetőségeivel kapcsolatban

1.2. A Vállalkozás az Ügyfél által megadott személyes adatokat elsődlegesen az Ügyfél és a Vállalkozás között létrejött szerződések teljesítése érdekében kezeli. Az adatkezelés tartama a létrejött szerződések teljesítése. Az Ügyfél által megadott személyes adatokat a Vállalkozás közvetlen üzletszerzés, valamint az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra kizárólag az Ügyfél előzetes tájékoztatását és engedélyadását követően használhatja. A jelen ÁSZF elfogadása egyúttal az Ügyfél által megadott személyes adatok kezelésére vonatkozó engedély megadásának, az adatkezelésre vonatkozó hozzájárulásnak is minősül. Ilyen esetben az adatkezelés időtartama az ilyen célú adatkezeléshez történő hozzájárulás visszavonásáig terjed, amelyet az Ügyfél írásban bármikor megtehet. A Vállalkozás jogosult valamennyi Ügyfél részére (a megadott személyes adatok felhasználásával) információkat küldeni a weboldal működésével, annak változásával kapcsolatban.

2. Adatok rendelkezésre bocsátása, megtekintése, módosítási iránti kérelem személyes adatok vonatkozásában

2.1. A Vállalkozás tájékoztatja a Webshop Ügyfeleit, hogy személyes adataikat a Vállalkozás mint adatkezelő bizalmasan kezeli és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja.

2.2. Az Ügyfél személyes adatainak megadása minden esetben önkéntes, hozzájáruláson alapuló, a Vállalkozás a megadott személyes adatokat kizárólag a jelen adatvédelmi nyilatkozat és a hatályos adatvédelmi jogszabályok előírásainak megfelelően használhatja fel.

2.3. Az Ügyfél a Vállalkozás weboldalát személyes adatainak felfedése nélkül is megtekintheti, vannak azonban olyan szolgáltatások (például: rendelés), amelyek igénybevételéhez elengedhetetlen bizonyos adatok megadása, kezelése. A kötelezően kitöltendő adatmezők minden esetben csillaggal jelöltek.

2.4. Az Ügyfél a regisztráció során megadott és ennek alapján az üzemeltető által tárolt személyes adatait bármikor, korlátozás nélkül megtekintheti.

2.5. A Vállalkozás lehetőséget biztosít arra, hogy az Ügyfél módosítsa a regisztráció során megadott személyes adatait azok megváltozása esetén – amennyiben regisztrációval vette igénybe szolgáltatásainkat. Mindezt megteheti az info@szelinafoto.hu e-mail címen.

3. Személyes adatok törlése

3.1. A Vállalkozás lehetőséget biztosít arra is, hogy az Ügyfél a regisztráció/vásárlás során megadott személyes adatainak törlését kérje az info@szelinafoto.hu / info@fineartmasters.hu / info@fineartmasters.eu e-mail címen. A törlésre irányuló kérelmet a Vállalkozás – további akadály fennállása hiányában – teljesíti és törli a személyes adatokat az aktív adatként nyilvántartott adatok közül. A Vállalkozás tájékoztatja Ügyfélit, hogy valamennyi személyes adatot, melynek felvételére az Ügyfél hozzájárulásával került sor, a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából, vagy az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából, ha ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll további külön hozzájárulás nélkül, valamint az Ügyfél hozzájárulásának visszavonását, törlésre irányuló kérelmét követően is kezelheti. A Vállalkozás felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy valamennyi – hozzájárulás alapján – tudomására jutott személyes adatot külön jogszabályi kötelezettsége teljesítése céljából archivált formában öt évig megőrizhet.

Az Ügyfél adatait abban az esetben, ha öt évig nem lépnek be a webáruház felületére, a Vállalkozás törölheti és a rendelkezésére álló adatokat megsemmisítheti. A Vállalkozás ezen felül törlésre irányuló kérelem ellenére is megőrzi aktív formában azokat a személyes adatokat is, melyek a Webshop igénybe vételéhez kapcsolódó követelés behajtásához szükséges.

4. Személyes adatok felhasználása, közzététele

4.1. A Vállalkozás az Ügyfél személyes adatait minden esetben a jelen adatvédelmi nyilatkozatnak és hozzájárulásnak megfelelően használja fel, azokat harmadik félnek – jelen nyilatkozatban foglalt kivétellel - nem adja ki.

4.2. A megrendelés elküldésével a személyes adatoknak a csomagszállító cég irányába történő esetleges továbbításához az Ügyfél kifejezetten hozzájárul. A Vállalkozás a Ügyfélről gyűjtött személyes adatokból készült statisztikákat harmadik fél részére kizárólag az adatközlő személyére vonatkozó információtól megfosztva továbbít. Az így továbbított adatból semmilyen eljárással nem reprodukálható az adatközlő valamely személyes adata.

4.3. Amennyiben a Vállalkozás tudomást szerez arról, hogy az Ügyfél harmadik személy személyes adatait adja meg, vagy az oldalon nyilvánosan hozzáférhető, illetve jogellenesen megszerzett személyes vagy egyéb adatokat harmadik személy jogait megsértő módon használ fel, vagy a jelen adatvédelmi nyilatkozatban lefektetett rendelkezéseket megszegi, illetve az oldal használata során kárt okoz, úgy megteszi a szükséges jogi intézkedéseket, s mindent elkövet, hogy az eljáró hatóságokat segítse a jogsértő személy személyazonosságának megállapításában.

5. Az összegyűjtött adatok kezelése, megőrzése

5.1. A Vállalkozás technikai és szervezeti lépést, óvintézkedést megtesz azért, hogy személyes adatait és azok minőségét védje, pl. adatbázisát, számítógépeit, jelszavas védelemmel látja el.

5.2. A Vállalkozás nem vállal felelősséget az adatok megrongálódásáért, megsemmisüléséért vagy illetéktelen kezekbe kerüléséért műszaki hiba, természeti csapás, terror- vagy bűncselekmény esetén.

5.3. Azon személyes adatokat, melyek kép formátumban vannak tárolva számítógépeinken, több évig is őrizhetjük, a rendszerünkből automatikusan akkor törlődnek a legrégebbi képek, amikor egy-egy adattároló kapacitása megtelik. Ez alól egyedül a törzsvendégek képei a kivételek, melyeket időkorlát nélkül tárolunk.

6. Jogorvoslat

6.1 A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál bejelentéssel bárki vizsgálatot kezdeményezhet arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsértés következett be, vagy annak közvetlen veszélye áll fenn. A Ügyfél ezen felül jogainak megsértése esetén az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat –választása szerint – a Ügyfél lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszékhez.

 

XIII. Magatartási kódex

 

1.Tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 11.§(1) o) pontban megjelölt magatartási kódex-szel a Littmann Bt. nem rendelkezik.

 

XIV. Fontos tudnivalók

 

1. Ha egy vásárlást többször fizetnek ki (pl. kétszer utalják el az összeget), a túlfizetés összegét visszautaljuk Ügyfélnek.

2. A Webshophoz nem jutnak el a bankkártya adatok, ezekről csak a bank értesül.

3. Amennyiben túlfizetés történik, vagy valamilyen okból kifolyólag a megrendelt áru nem szállítható, jóváírásra van lehetőség.

4. A kártyás fizetés során Forintban történik a tranzakció.

5. Bankkártyás fizetésre életkortól és országtól függetlenül van lehetőség.

6. Adatvédelem: birtokunkba jutott, a Megrendelő azonosításához szükséges adatokat bizalmasan kezeljük, kizárólag a rendelés teljesítéséhez használjuk fel, és semmilyen formában nem adjuk tovább a szállításért felelős személyeken kívül harmadik félnek.

7. Amennyiben Webshop-ot regisztrációt követően vette igénybe Ügyfél, úgy a jelszó azonosítja a Megrendelőt, használata hitelesen bizonyítja, hogy a megrendelést a Megrendelő megtette. A megrendelést számítógépes rendszerünk rögzíti, arról azonnali visszaigazolást küld. A Megrendelő teljes felelősséget vállal a jelszó kezeléséért, azt harmadik fél részére nem ismerteti. A Littmann Bt. nem vállal felelősséget azon károkért, amelyek a jelszó illetéktelen használatával keletkeztek akár a Megrendelőnél, akár harmadik személlyel szemben.

8. A szerződés, illetve a szerződéskötés nyelve alapesetben magyar, ettől eltérő nyelv a nyelvválasztó ikon segítségével választható ki. A fentiek szerint megkötendő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, azt a Littmann Bt. iktatja, így az a későbbiekben is hozzáférhető lesz.

9. Amennyiben a vásárló anélkül szerez be a Webshop-ból bármilyen terméket, szolgáltatást, hogy arra jogosult lenne (így különösen, de nem kizárólagosan amennyiben jogerősen megállapítást nyer a későbbiekben, hogy a beszerzés jogszerűtlen volt – vagy pl. fotózás esetén a 18 éven aluli személy szülei nem járultak hozzá a fotózáshoz -, s ebből fakadóan a Littmann Bt.-t bármilyen kár éri, pl. kártérítési kötelezettség, perköltség, eljárási díj, illeték, stb), vásárló már most vállalja, hogy ezen költségeket a Littmann Bt. helyett 15 napon belül megfizeti az erre irányuló fizetési felszólítástól a jogosult részére, s az esetleges további kárait 15 napon belül megtéríti.

 

XV. Vonatkozó lényegesebb jogszabályok:

 

1. 2013. évi V. törvény (Ptk.)

2. 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

3. 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

4. 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról,

5. 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet: a fogyasztó és Vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló rendelet

6. 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

7. 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

8. 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének szabályairól

9. 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról

10. Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR)

 

 

Sárvár, 2018.06.27.

 

 

Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez (IV. 3. pontban foglaltakhoz)

„1. Hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény

2. mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasalógép

3. villamos és/vagy gázenergiával működtetett sütő-, főzőberendezések és ezek kombinációja 10 000 Ft bruttó vételár felett

4. vízmelegítők, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezések 10 000 Ft bruttó vételár felett

5. porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztítógép, padlósúroló- és fényesítőgépek

6. varrógép, kötőgép

7. motoros kerti gépek, motoros kézi szerszámok, motoros szivattyúk 10 000 Ft bruttó vételár felett

8. az egy éves, illetve az egy évnél hosszabb kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek 10 000 Ft bruttó vételár felett

9. személygépkocsi, motorkerékpár, kerékpár, babakocsi

10. lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi

11. biztonsági riasztó- és jelzőberendezések 10 000 Ft bruttó vételár felett

12. elektronikus hírközlő végberendezések (telefonok, mobiltelefonok, telefax-készülékek, több funkciós készülékek stb.) 10 000 Ft bruttó vételár felett

13. üzenetrögzítők, kihangosító készülékek 10 000 Ft bruttó vételár felett

14. műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televíziók, projektorok, videomagnók 10 000 Ft bruttó vételár felett

15. rádiók, autórádiók, rádiós ébresztőórák, rádió adó-vevő készülékek, amatőr rádióadók és rádióvevők, műholdas helymeghatározók 10 000 Ft bruttó vételár felett

16. lemezjátszók, szalagos és kazettás magnók, CD-felvevők és -lejátszók, DVD-felvevők és -lejátszók, egyéni hangrendszerek és ezek tartozékai (keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal), mikrofonok és fülhallgatók 10 000 Ft bruttó vételár felett

17. fényképezőgépek, film- és hangfelvevő kamerák, videokamerák és camcorderek, film- és írásvetítők, filmnagyítók, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülékek, fotónyomtatók, film- és diaszkennerek 10 000 Ft bruttó vételár felett

18. MP3 lejátszók, Pendrive készülékek, illetve az ezekhez, valamint a digitális fényképezőgépekhez használatos memóriakártyák 10 000 Ft bruttó vételár felett

19. távcsövek, látcsövek, mikroszkópok, teleszkópok, iránytűk, tájolók 10 000 Ft bruttó vételár felett

20. személyi számítógépek és alkatrészeik, monitorok, nyomtatók, szkennerek 10 000 Ft bruttó vételár felett

21. számológépek, zsebszámológépek, menedzserkalkulátorok 10 000 Ft bruttó vételár felett

22. írógépek és szövegszerkesztők 10 000 Ft bruttó vételár felett

23. hangszerek 10 000 Ft bruttó vételár felett

24. órák 10 000 Ft bruttó vételár felett

25. bútorok 10 000 Ft bruttó vételár felett.